Для дітей провели природознавчу екскурсію в околицях Берегова
Екоактивісти Ліцею імені Т. Г. Шевченка та волонтерського центру «Кожен може допомогти» провели для школярів природознавчу прогулянку в околицях міста Берегове, щоб познайомити дітей з різноманітними біотопами та біологічним різноманіттям, пов'язаним з ними. Учні мали змогу на практиці довідатися про багатство флори та фауни рідного краю, спостерігати за різноманітними видами рослин і тварин, а також визначити їх роль в екологічній рівновазі.
Про це пише Iнститут еколого-релігійних студій
Особливий акцент під час заходу зробили на охороні та збереженні лісів. Діти дізналися про те, як лісові екосистеми забезпечують кисень, стабілізують клімат, очищають повітря та воду, а також є домівкою для безлічі видів рослин і тварин. Екоактивісти підкреслили необхідність дбайливого ставлення до лісів та відповідального використання природних ресурсів. На кожній зупинці екоактивісти розповідали дітям про особливості місцевих біотопів, їх значення та загрози, що постають перед ними.
Значна частина маршруту проходила виноградниками (доглянутими та занедбаними). Старі, закинути виноградники, які позаростали кущами шипшини, терену і глоду привабили на гніздування рідкісних для регіону птахів виду жайворонок лісовий (Lullula arborea). На перлітовому кар'єрі помітили гніздування одних з найкрасивіших птахів фауни Ураїни – бджолоїдок звичайних, або щурок європейських (Merops apiaster). У невеликих штучних водоймах діти спостерігали за різноманіттям бабок (Odonata), земноводних (Amphibia) і сімейством сонячного окуня (Lepomis auritus).
На окремих кам'яних кар'єрах з допомогою орнітолога Леоніда Покритюка учням вдалося зафіксувати сліди присутності найбільшої сови України – пугача (Bubo bubo). Як пояснив Леонід, на перебування в цих місцях птаха вказували пелетки (відригнуті неперетравлені рештки), пір'я, та поїди (залишки трофічних об'єктів).
На відпочинок і пікнік зупинилися у підніжжя гори «Ардов», на схилі якого є ботанічний заказник. Там діти обговорили побачене, проаналізували цінність біологічного різноманіття і важливість його збереження, а також повторили правила поведінки в природі в літній час.
Прогулянка була організована так, щоб діти не лише слухали лекції, а й активно брали участь у дослідженнях. Вони могли активно ставити питання, збирати зразки безпечних рослин, спостерігати за комахами та птахами тощо. Це сприяло кращому засвоєнню інформації та викликало жвавий інтерес до природознавства.